Od czego zacząć

 Bez wątpienia priorytetem jest dobry biznesplan naszej firmy. Często pomysły odnośnie działalności przychodzą nam najłatwiej, bo przecież chyba każdy byłby w stanie poprowadzić najprostszą działalność, gdzie chociażby stanąć za ladą i sprzedawać owoce. Tylko czy miało by to rację bytu? A mianowicie tak...pod wszakże jednym warunkiem, że będzie popyt i zainteresowanie np. naszymi jabłuszkami. Taka sama sytuacja odnosi się do każdego innego biznesu. Dobrze jest więc, wstępnie dokonać analizy rynku, na którym zamierzamy zaistnieć.

 

ANALIZA KONKURENCJI

 Względem wysokiej konkurencyjności niemalże w każdej branży istnieje niewielki odsetek niepowtarzalności naszego pomysłu pod względem innowacyjności, gdzie wiadomo mniejsza konkurencja daje nam większą szansę zaistnienia lecz, niesie większe ryzyko sprzedania czegoś, czego nikt wcześniej nie kupował. Dlatego więc mierzmy siły na miarę potrzeb i zainteresowania rynku. Kolejny warsztat samochodowy, sklep stacjonarny czy internetowy, zakład fryzjerski....i tu można by wymieniać, wcale nie musi być skazany na porażkę. I tu dokładna analiza konkurencji może okazać się sukcesem na który, przełoży się w późniejszym czasie nasza firma. 

 

MOJE MOCNE STRONY

 Weź kartkę długopis i wypisz mocne strony działalności własnej firmy, którymi to będziesz mieć szansę przebić swoją konkurencję. Takie atuty jak własne pomieszczenie na biznes, samodzielne prowadzenie księgowości, nawet dobre znajomości w hurtowni, w której będzie trzeba zaopatrywać np. sklep, wszelkie kursy, szkolenia działać będą na naszą korzyść. Zmniejszenie wszelkich niepotrzebnych kosztów podczas funkcjonowania działalności, pozwoli na zmniejszenie ceny usługi-towaru względem konkurencji, a to bez wątpienia największy atut jakim można zachęcić potencjalnego klienta.